Obchodní podmínky

(dále jen „obchodní podmínky“)

vydané společností

SAGATO spol. s r.o.
se sídlem: Měšická 3160, 390 02 Tábor
IČO: 46353305
DIČ: CZ46353305
zapsanou v obchodním rejstříku pod značkou C 18720/KSCB vedeném u Krajského soudu v Českých Budějovicích
kontaktní údaje:

  • telefon: +420 723 525 074
  • e-mail: fialova@sagato.cz
  • adresa provozovny: Měšická 3160, 390 02 Tábor (dále jen „prodávající“)

Otevírací doba provozovny:

  • Po–Pá: 6:30–16:00
  • So: 8:00–11:00
  • Ne: zavřeno

I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydány dle ustanovení § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

  2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a:

    • fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel, nebo
    • fyzické či právnické osoby, která jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“),
      a to prostřednictvím webového rozhraní prodávajícího na internetové adrese https://sagato.cz
  3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

  4. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.


II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u každého produktu na webových stránkách prodávajícího či v katalogu internetového obchodu (pokud je provozován). Uvedené ceny jsou konečné, tj. včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech souvisejících poplatků. Ceny rovněž zahrnují náklady za vrácení zboží, jestliže toto ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou.

  2. Veškerá prezentace zboží na webovém rozhraní (v katalogu internetového obchodu) je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně takto prezentovaného zboží.

  3. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží jsou uvedeny na webových stránkách prodávajícího (v internetovém obchodě), případně budou sděleny v rámci procesu objednání. Uvedené náklady platí pouze pro dodání v rámci území České republiky, pokud není výslovně uvedeno jinak.

  4. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, pokud se prodávající s kupujícím výslovně nedohodnou jinak.


III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku (např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) pro účely objednání zboží hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.

  2. Kupující provádí objednávku těmito způsoby (dle možností prodávajícího):

    • vyplněním objednávkového formuláře na webových stránkách prodávajícího (s registrací či bez registrace),
    • případně telefonicky nebo e-mailem (dle dohody s prodávajícím).
  3. Při vyplňování objednávkového formuláře uvede kupující zejména požadované množství zboží, způsob úhrady a doručení. Je povinen zkontrolovat správnost všech údajů, které do formuláře vložil.

  4. Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů a odsouhlasení obchodních podmínek kupujícím.

  5. Potvrzení o obdržení objednávky

    • Prodávající po doručení objednávky kupujícímu automaticky zašle potvrzení o přijetí objednávky na e‑mailovou adresu kupujícího. Toto potvrzení se považuje buď:
      (a) pouze za informaci o přijetí objednávky, nikoli za uzavření smlouvy, přičemž k uzavření smlouvy dochází teprve v okamžiku, kdy prodávající kupujícímu závazně potvrdí, že objednávku akceptuje,
      nebo
      (b) za uzavření smlouvy (záleží, jak si to prodávající nastaví).
    • Součástí potvrzení mohou být také aktuální obchodní podmínky.
  6. Pokud prodávající zjistí, že některé podmínky objednávky kupujícího nelze splnit (např. z důvodu nedostupnosti zboží), zašle kupujícímu na jeho e-mail pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a k uzavření smlouvy dochází až potvrzením této pozměněné nabídky kupujícím.

  7. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné, pokud není dohodnuto jinak. Kupující může zrušit objednávku (stornovat ji) do okamžiku, než je objednávka závazně potvrzena prodávajícím, a to telefonicky či e-mailem na kontakty uvedené v těchto obchodních podmínkách.

  8. V případě zjevné technické chyby prodávajícího při uvedení ceny zboží (v internetovém obchodě či při komunikaci s kupujícím) není prodávající povinen dodat zboží za tuto zjevně nesprávnou cenu, a to ani poté, co kupující obdržel automatické potvrzení objednávky. V takovém případě bude kupující obratem informován a prodávající mu zašle novou, opravenou nabídku; nová nabídka se považuje za návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je uzavřena až jejím potvrzením kupujícím.


IV. Zákaznický účet

  1. Kupující může na webových stránkách prodávajícího (pokud to systém umožňuje) provádět registraci a zřídit si tzv. „zákaznický účet“. Ze svého uživatelského účtu může provádět objednávání zboží.

  2. Při registraci a při provádění objednávek je kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje a tyto údaje vždy v případě změny aktualizovat.

  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně přístupových údajů k účtu. Prodávající nenese odpovědnost za neoprávněné užití účtu třetí osobou.

  4. Prodávající je oprávněn kdykoli zrušit uživatelský účet kupujícího, a to zejména v případě, kdy kupující účet déle nevyužívá nebo kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.

  5. Kupující bere na vědomí, že účet nemusí být nepřetržitě dostupný, zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwaru, softwaru či vliv třetích osob.


V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cena zboží a případné náklady na dodání zboží dle kupní smlouvy mohou být uhrazeny následujícími způsoby (dle konkrétní nabídky prodávajícího):

    • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího: č. účtu 2526853349/0800 
    • dobírkou při převzetí zboží (hotově dopravci či na výdejním místě),
    • případně v hotovosti při osobním odběru v provozovně prodávajícího,
    • [doplnit další způsoby platby, např. platební brána, platba kartou apod.].
  2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit i náklady spojené s balením a dodáním zboží ve sjednané výši (pokud nejsou uvedeny již v ceně). Není-li výslovně uvedeno jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

  3. V případě platby v hotovosti nebo na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží, pokud se strany nedohodnou jinak. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do [do 3 dnů] dnů od uzavření kupní smlouvy, pokud není dohodnuto jinak.

  4. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit cenu zboží splněn okamžikem připsání dané částky na bankovní účet prodávajícího.

  5. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu nebo jinou obdobnou platbu, pokud není sjednáno jinak. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není považována za zálohu, ale za splnění povinnosti zaplatit kupní cenu.

  6. Zboží je kupujícímu dodáno:

    • na adresu uvedenou kupujícím v objednávce (přepravní společností),
    • prostřednictvím výdejního místa (Balíkovna, apod.),
    • osobním odběrem v provozovně prodávajícího.
  7. Volba způsobu dodání se provádí během objednávky. Kupující je povinen převzít zboží při dodání.

  8. Náklady na dodání zboží jsou uvedeny v objednávkovém procesu a v potvrzení objednávky. Pokud si kupující zvolí způsob dopravy, který je na jeho zvláštní žádost a liší se od běžné nabídky, nese případné dodatečné náklady s tím spojené.

  9. V případě, že je nutno z důvodů na straně kupujícího dodat zboží opakovaně nebo jiným způsobem (než bylo sjednáno v objednávce), je kupující povinen uhradit náklady s tím spojené.

  10. Při převzetí zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů a v případě vady ji neprodleně oznámit dopravci. Pokud zjistí neoprávněné vniknutí do zásilky, není povinen ji převzít, na následné reklamace ohledně porušeného obalového materiálu zásilky nebude brán zřetel.

  11. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad (fakturu), který zašle kupujícímu e-mailem, nebo jej přiloží k zásilce.

  12. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny (včetně nákladů na dodání), nejdříve však převzetím zboží. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží či kdy měl kupující povinnost zboží převzít.

  13. Obvyklá dodací lhůta je 3 pracovní dny (pokud není uvedeno jinak) od uzavření kupní smlouvy (nebo připsání platby u bezhotovostních plateb), pokud není u zboží uvedeno jinak.


VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavírá smlouvu jako podnikatel, nemá právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů, pokud není výslovně sjednáno jinak. Toto právo náleží pouze kupujícím, kteří jsou spotřebiteli podle § 419 občanského zákoníku.

  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy běží ode dne převzetí zboží kupujícím, resp.

    • ode dne převzetí poslední části dodávky zboží (pokud je předmětem smlouvy dodání několika druhů zboží nebo několika částí),
    • ode dne převzetí první dodávky zboží (je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží).
  3. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména:

    • u dodávky zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
    • u zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
    • u zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit apod.
  4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, aby kupující v jejím průběhu odeslal oznámení o odstoupení prodávajícímu.

  5. Pro odstoupení od smlouvy může kupující použít vzorový formulář, který mu prodávající na vyžádání poskytne, případně je připojen k těmto obchodním podmínkám jako příloha. Oznámení o odstoupení lze zaslat na kontaktní e-mail či adresu sídla prodávajícího.

  6. Kupující je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Náklady na vrácení zboží nese kupující, i v případě, kdy zboží pro svou povahu nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou.

  7. Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté peněžní prostředky (včetně nákladů na dodání) do 14 dnů ode dne, kdy mu došlo oznámení o odstoupení, stejným způsobem, jakým platbu přijal, pokud se strany nedohodnou jinak. Prodávající však není povinen vrátit peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal.

  8. Pokud kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu.

  9. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu nepoškozené a ideálně v původním obalu. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než je nutné k seznámení se s povahou a vlastnostmi zboží.

  10. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo pokud výrobce přerušil dodávky zboží. Prodávající o tom kupujícího neprodleně vyrozumí a případné již zaplacené prostředky mu vrátí ve lhůtě 14 dnů.


VII. Práva z vadného plnění (reklamace)

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. V době převzetí zboží musí zboží zejména:

    • odpovídat ujednanému popisu, druhu a množství, jakosti a dalším ujednaným vlastnostem,
    • hodit se k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá,
    • být v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
    • vyhovovat požadavkům právních předpisů.
  2. Pokud se vada projeví v průběhu 24 měsíců od převzetí (u spotřebitele), má kupující právo na reklamaci, pokud není stanovena delší doba (záruční doba). U zboží s vyznačenou dobou použitelnosti či trvanlivosti se reklamace řídí touto vyznačenou dobou (zárukou za jakost).

  3. Právo z vadného plnění se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené obvyklým užíváním, na vady, které kupující způsobil sám, nebo které kupující již při koupi věděl.

  4. V případě výskytu vady může kupující požadovat:

    • odstranění vady (opravou či doplněním toho, co chybí),
    • dodání nového zboží bez vad nebo výměnu součásti, je-li to možné,
    • přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
    • odstoupení od smlouvy, je-li vada podstatným porušením smlouvy.
  5. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv své provozovně nebo v sídle společnosti. Kupující je povinen prokázat uzavření kupní smlouvy (nejlépe dokladem o koupi – fakturou). Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění reklamace.

  6. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak. Pokud prodávající tuto lhůtu nedodrží, může kupující odstoupit od smlouvy.

  7. O výsledku reklamace prodávající kupujícího informuje (písemně či e-mailem). V případě uznání reklamace vzniká kupujícímu právo na úhradu nezbytných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly.

  8. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností za vady mohou být upraveny v samostatném reklamačním řádu prodávajícího.


VIII. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou doručovat veškerou písemnou komunikaci elektronickou poštou.

  2. Kupující doručuje prodávajícímu na e-mail: fialova@sagato.cz
    Prodávající doručuje kupujícímu na e-mail uvedený v objednávce nebo v zákaznickém účtu.


IX. Ochrana osobních údajů

  1. Veškeré informace, které kupující při spolupráci poskytne prodávajícímu, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud kupující neudělí prodávajícímu písemné svolení, nebudou údaje o kupujícím využity jinak než pro plnění ze smlouvy, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení týkající se obdobného nebo souvisejícího zboží či služeb prodávajícího, přičemž tento postup umožňuje zákon. Tato sdělení může kupující kdykoli jednoduchým způsobem odhlásit (např. kliknutím na odkaz v obchodním sdělení, e-mailem či dopisem).

  2. Podrobnější informace o zpracování osobních údajů a o právech kupujícího jsou uvedeny v samostatném dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, který je dostupný na webových stránkách prodávajícího (případně na vyžádání v provozovně).


X. Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce (COI), se sídlem: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, webová adresa: https://adr.coi.cz/cs.

  2. Pro řešení sporů on-line lze využít platformu nacházející se na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

  3. Česká obchodní inspekce vykonává v rámci své působnosti mj. dohled nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.


XI. Závěrečná ustanovení

  1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak se strany dohodly, že se vztah řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování.

  3. Veškerá práva k webovým stránkám prodávajícího (včetně obsahu, fotek, textů, grafiky, ochranných známek, log atd.) náleží prodávajícímu. Je zakázáno obsah či jakoukoli jeho část kopírovat či jinak užívat bez předchozího souhlasu prodávajícího.

  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahu třetích osob do webových stránek či v důsledku jejich užití v rozporu s jejich určením. Kupující nesmí při využívání webových stránek užívat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jejich provoz, a nesmí vykonávat žádnou činnost, jež by mohla třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat do webových stránek či je neoprávněně užít.

  5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Na vyžádání může být kupujícímu zpřístupněna.

  6. Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Pro kupujícího platí vždy to znění obchodních podmínek, které je účinné v okamžiku odeslání objednávky, pokud se nedohodnou jinak.

  7. Nedílnou součástí těchto obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

  8. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 1. 2025 (případně jiným datem dle rozhodnutí prodávajícího).


Příloha: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

(vyplňte tento formulář a odešlete jej prodávajícímu pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)

Oznámení o odstoupení od smlouvy

  • Komu: SAGATO spol. s r.o., se sídlem Měšická 3160, 390 02 Tábor, e-mail: fialova@sagato.cz
  • Oznamuji/oznamujeme (), že tímto odstupuji/odstupujeme () od kupní smlouvy o nákupu tohoto zboží (*):
  • Datum objednání ()/datum obdržení ():
  • Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů:
  • Adresa spotřebitele/spotřebitelů:
  • Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě):
  • Datum:

________________

(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.